مار سمی در کارگاه تزریق پلاستیک و وحشت کارگران (۱۶ اردیبهشت) عزم جدی برای جلوگیری از «کوتاه قامتی» در کشور واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید
سرخط خبرها

تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان 

  • کد خبر: ۲۲۳۹۱۲
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان 
رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: والدینی که واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان ۱۲ تا ۱۸ ماهه‌شان را تزریق نکرده‌اند، هرچه‌سریع‌تر جهت انجام این کار به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا نهبندانی اظهار کرد: در هفته سلامت، بر پیشگیری از بیماری‌های بثوری تب‌دار مانند آبله‌مرغان، سرخک و سرخچه تأکید داریم و با توجه به اینکه این بیماری‌ها محدودشونده هستند، باید فرد بیمار در خانه باشد و در بحث تغذیه‌اش هم از غذای ساده و فاقد سرخ‌کردنی، ادویه و مواد محرک استفاده کند و مصرف آب‌میوه طبیعی و مایعات فراوان را هم فراموش نکند.

وی تصریح کرد: به این گروه از بیماران دارو‌های کاهنده تب ساده و ضدخارش تجویز می‌شود و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که در طول یک هفته تا ۱۰ روز بیماری، با کسی ارتباط برقرار نکنند، به خصوص مادران باردار که شرایط خاصی دارند؛ همچنین به دانش‌آموزان هم توصیه می‌کنیم که با هماهنگی اولیای مدرسه تا زمان بهبود بیماری در سر کلاس درس حاضر نشوند و تا آن زمان آموزش دروس خود را از بستر فضای مجازی دنبال کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: به کسانی که کودک یک‌ساله تا ۱۸ماهه دارند و هنوز جهت تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم که هرچه‌سریع‌تر جهت تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

نهبندانی اعلام کرد: برخی افراد معتقدند نباید واکسیناسیون را پس از موعد مقرر انجام داد؛ این سخن درست نیست و به این گروه از والدین توصیه می‌کنیم که هرچه زودتر جهت واکسیناسیون فرزند خود به یکی از مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: مراقبت پیشگیرانه پزشکی به معنی آموزش نکات بهداشتی، درمانی و اطلاع‌رسانی در مورد بیماری‌ها به مردم به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها (سطح اول)، کاهش پیامد‌های شدیدتر بیماری‌ها (سطح دوم) و جلوگیری از بروز نقص عضو حاصله یا آسیب‌های روانی حاصل از این پیامد‌ها (سطح سوم) بوده و به عبارتی بهتر، روشن‌تر و دقیق‌تر می‌توان این‌گونه بیان کرد که پیشگیری دارای ۳ سطح اصلی (اولیه، ثانویه و ثالثیه) بوده و یک سطح جانبی آن پیشگیری مقدماتی یا نخستین است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این سطوح پیشگیری تنها جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار یا بیماری‌های مزمن کاربرد ندارند؛ بلکه مربوط به تمامی موارد مربوط به سلامت مردم بوده و این واژه طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی موضوعات مختلف از جمله مسائل اجتماعی، روانی و... را در بر می‌گیرد که ابتلا به بیماری‌ها یکی از این موارد بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->